понеделник, 21 февруари 2011 г.

Мока Браунис

Музата ми някъде се е запиляла...
Затова и тук не мърдат нещата наникъде....
Но не съм се спряла да се ровя в готварски книги, да изпробвам нови рецепти...
и да се чудя как може толкова време да заобикалям темата браунис???

Нещото, което сто процентово задоволява изискванията ми за вкус и сладост.
Прекрасен е!
Хрупкав, сочен, дъвчащ, наситен, шоколадов....и лесен.




Продуктите:

50 гр масло,
120 гр натурален шоколад,
175 гр кафява захар (1 чаша с вместимост 150 мл или около 12-13 с.л. със заоблен връх),
2 яйца,
1 с.л. инстантно кафе,
1с.л. гореща вода,
90 гр брашно ( 1 чаша с вместимост 150 мл или около 8 с.л. със заоблен връх.) ,
1/2 чл бакпулвер,
щипка сол, 
50 гр орехи ( около 2/3 от обема на същата чаша или 4-5 супени лъжици)

Приготвяне:
1. Загрява се фурната на 180ºC. Правоъгълна форма с размери 15/24 см се застила с хартия за печене.
2. На водна баня се разтопяват шоколада и маслото. Сместа се оставя да се охлади
3. Яйцата се разбиват със захарта. Добавя се разтопения шоколад. Кафето се разтвяря в горещата вода и се прибавя към сместа.
4. Брашното, бакпулвера и солта се пресяват. Рабъркват се към основната смес.
5. Накрая се разбъркват и счуканите на едро орехови ядки.
6. Тестото се изсипва във формата, заглажда се и се пече около 20 минути.
7. След като се охлади се нарязва на квадрати.



27 коментара:

  1. На това се казва вкусно начало на седмицата :-) Браунис с вкус на мока ми звучи неустоимо!

    Спорна и весела седмица, Ив! :-)

    ОтговорИзтриване
  2. Чудесен е, Ивейн!
    Дъщеря ми обожава браунис и много ще се зарадва, ако й направя тново :)

    Успешна седмица с много усмивки! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Обожавам Браунис - един наистина лесен и страхотен сладкиш!
    Спорна седмица!

    ОтговорИзтриване
  4. Дано да е спорна, момичета, че напрегната се очертава :)
    Да е сладка и успешна и на вас, Милена, Тони, Мария!

    ОтговорИзтриване
  5. Май няма човек, който е опитал браунис и не го е харесал ;) И на мен са ми любими, но не се бях сещала за тях скоро. Много са красиви твоите парченца.

    ОтговорИзтриване
  6. Това е единственият шоколадов десерт, който харесвам! Чудесни снимки! Ще пробвам и твоят вариант на браунис, много добре звучи:)

    ОтговорИзтриване
  7. Незнайно защо и аз все го заобикалям, но нали твоят е мока, няма как да го пропусна, Ив!
    Снимките са супер, не се оправдавай, ами се хващах за работа... :)
    Прегръдки с пожелания за спорна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  8. Мерси, Ели!

    Руми, Ева, мъчих се като грешен дявол една година да го докарам това бяло на снимките и ей го-успях!!! Сега вече мога да си помечтая за дъските ...:)))Кой знае колко време и тях ще мъча :)))
    Лулу, изпревари ме, ще чакам отзиви за вкуса, защото и ма мен ми мина еретичната мисъл да съчетая браунис и крем в торта.
    Еви, забелязах аз, че си пристрастена към кафето :)

    ОтговорИзтриване
  9. Страхотен и сладкишът, и снимката!

    ОтговорИзтриване
  10. Иве, браунис-а е мечта :)
    А твоята рецепта е още по-ароматна,
    с вкус на мока!
    Снимките са прекрасни!
    Поздрави и шоколадова на вкус, седмица!

    ОтговорИзтриване
  11. Ивейн, прекрасна рецепта с още по-прекрасно изпълнение...дояде ми се, а днес употребих всичкия си наличен шоколад - има няма 400 грама...ще трябва да набавя нов.

    ОтговорИзтриване
  12. Ивка, всичко е чудесно, рецепта, снимки, публикация.:)))
    А бялото ти наистина е за пример.:)))

    ОтговорИзтриване
  13. О, дааа! Сетра ми прави и това е може би най-голямата ми слабост... Брауни-то! Няма друг такъв вкус!
    Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  14. Задължително ще пробвам :), изглежда прекрасно)

    ОтговорИзтриване
  15. Prekrasna rezepta! Vednaga 6te ia probvam! Snimkite ti sa neveroiatni!!!

    ОтговорИзтриване
  16. Надявам се да ви хареса, решите ли да приготвите по тази рецепта, Ели, Ива!
    Viokla, подозирам как и на нас ще ни стане слабост, може и затова умишлено съм страняла от него :)
    Рони, уаууу, какъв пример само :))) Много си мила винаги!
    Мариета, завидни количества си употребила. И при мен се наблюдава подобна тенденция :)
    Дани, Траяна, благодаря за коментарите!

    ОтговорИзтриване
  17. Ивейн, това е един от най-любимите ми шоко десерти, а с кафе трябва да е неустоим! Копвам си рецептата ти във фейворитс и при първи удобен случай ще я пробвам.

    ОтговорИзтриване
  18. Привет Ивейн:)
    Харесах си няколко рецепти вече и ми се искаше да направя и тази.Но в главата ми излезе един въпрос:къде е брашното?Има го в продуктите,но не и в мейкинга.Предполагам,че може да се сложи преди орехите,но все пак исках да попитам,в случай,че има значение.Благодаря предварително.Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  19. Абсолютно вярно :))) Пропуснала съм ги - и брашното, и бакпулвера и солта. Винаги си ги пресявам заедно. Добавят се накрая, преди орехите.
    Благодаря за зоркия поглед и успех! Дано Ви хареса!

    ОтговорИзтриване
  20. Здравей отново Ивейн :)
    Най-после успях да направя този страхотен сладкиш!Благодаря за рецептата и поздравления :)
    Само исках да те помоля за нещо.Ако е възможно да напишеш мерките в лъжици,понеже все още не разполагам с кухненска везна и ми е малко трудно да преценя количеството.Не знам дали,защото не улучих мярката,но блатът ми се наду,а после спадна.И по средата остана малко по-мек,а отгоре се начупи.И въпреки това беше уникално вкусен :)Вече е включен в списъка с любимите и ще се приготвя често.
    Поздрави и весело посрещане на Великденските празници :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мога ли да откажа на подобна молба? Ще се постарая да измеря продуктите и да ги опиша. Затова и си купих везна, доста често рецептите, които искам да приготвя са в грамажи.
      Начупването на повърхността смятам, че е нормално. Меката вътрешност - също.

      Опитайте и браунис с фъстъчено масло - също е уникално вкусен десерт!

      Хубави празници!

      Изтриване
  21. Благодаря за бързия отговор :)
    И аз мисля да си купя,но не знам дали ще е скоро.В момента съм на тема бебешки работи.И макар,че се опитвам да си набавя едно-дуго,не мога да смогна със всичко :)
    Предполагам,че е нормално,защото съм пробвала един купешки браунис по "оригинална" рецепта,който също се чупеше.Но не толкова.Моят стана ронлив като цяло и не мисля,че това е желаният ефект.А и все пак го сравнявам и с твоя :)
    Не съм видяла този с фастъчено масло.И макар то да не ми допада много,ще я погледна,а може и да пробвам
    Ще чакам новите мерки за следващия път.Благодаря ти предварително :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще пробвам за неделя да си изпълня обещанието.

      Изтриване
    2. Добавих нужните пояснения за количествата, измерени в чаши и лъжици. Направила съм и снимки, но когато успея ще добавя и тях.

      Поздрави!

      Изтриване
  22. Христос Воскресе!!!Нeka Господ донесе светлина в дните ви и мир в душите ви!
    Добър ден Ивейн :)
    Надявам се ти и семсйството ти сте имали много приятни моменти по време на празниците:)А може би и нещо ново си сътворила в кухнята?!!
    И аз съм намислила да си купя везна.Набавям си едно-друго когато си харесам нещо или ми е необходимо за определена рецепта.Но в момента съм повече на бебешка вълна,отколкото на готварска.Готвенето ми е като "бягство":)С него се разтоварвам от тежкия ден покрай дивото ми малко детенце и вече порасналото дете-мъжа ми:)
    Относно резултата от първия ми опит,мисля,че беше малко повече отколкото трябва.Опитвала съм браунис само веднъж(беше купешки) и също се чупеше,но не както моя,а отвътре беше доста по-твърд.
    Тези дни ще сме нагости и съм решила да го направя пак.Дано се получи по-добре!
    Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Воистина Воскресе!

      Благодаря за пожеланията, да се връщат многократно!

      Приятни моменти - да! Нови творения в кухнята - няма:) За добро или не по празниците сме винаги при нашите родители -или моите или на съпруга ми. Естетсвено, суетнята около приготвянето на празничната трапеза - е чест на домякинята. Поради тази причина нямам представени празнични рецепти :)
      Бебешката вълна ми е много любима, бих я изживяла за трети път, ако е писано. То и бебетата общо взето са "виновни" за всичко което се случва на тази станица.
      Убедена съм, че гостите ти ще останат очаровани!!!
      Ако искаш можем да си приказваме сладко на и имейл - ivanka_yaneva@abv.bg
      Поздрави!!!

      Изтриване
  23. Направих този браунис сега по празниците. Страхотен, страхотен!!!!!!Яна

    ОтговорИзтриване

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails