понеделник, 29 ноември 2010 г.

Предпразнично

Все още не ми е Коледно. Даже незнайно защо се прокрадват у мене едни меланхолични настроения. Засядат на гърлото и се опитвам да ги преглътна. Оставя ли им се, те  мен ще   погълнат. Ще ми изпият живеца. Но не, не точно сега! Решението? Ясно  - нещо ново. Но няма да тръгна на пазар, не това е моята антистрес терапия. Ще е съчетание на любими вкусове и аромати и малко доза адреналин от впускането в неизвестното в изследване на познати вкусове в нетипични комбинации. Не устоях.  Кафе, шоколад, чийзкейк и ... тиква. Няма ги обичайните канела, джинджифил или индийско орехче.


Привърженик съм на печеният вариант на чийзкейка. Има несравмим вкус и текстура спрямо желирания си побратим. Да е капризен - не е доказано в моята кухня. Струва ми се няма къде да се сбърка. А настоящият вариант е съвсем олекотен откъм приготовление.


Продуктите:

За основата:
1 пакет шоколадови бисквити (например "Еверест"), 80 гр масло, 1 яйце, 3 сл смляно кафе

За пълнежа:
3 пакета Крема сирене  (по 125 гр опаковката), 200 гр Маскарпоне, 160 мл подсладена сметана, 1 1/2 чч захар,  4 яйца, 500 мл тиквено пюре (сварена и пасирана тиква), 1 капсула ванилия

За заливката:
100 гр натурален шоколад, 20 гр масло, 5 сл горещо кафе

 
 
Начин на приготвяне:

1. Включва се фурната да загрява на 170 градуса.
2. Бисквитите се смилат в блендер или се натрошават на много ситно. Смесват се с кафето. Маслото-разтопено и яйцето на стайна температура се прибавят към трохите. Обърква се хубаво - да стане на тесто и се полага по дъното и частично по стените на откопчаваща се 22 см форма за печене.
3. Пече се 10 минути.
4. Крема сиренето и сметаната се разбиват с миксер. Когато стане еднородно се прибавя постепенно захарта. Едно по едно и яйцата се счупват. Добавя се тиквеното пюре. Накрая се ароматизира с ванилията. Сместа се изсипва  върху изпечената бисквитена основа.
5. Пече се 70 минути на 170 градуса. Когато чийзкейкът е готов, фурната се изключва, вратичката й да е леко отворена - така се оставя да се охлади печивото. Когато е напълно изстинал чийкейкът може да се  прибере в хладилника.
6. Приготвя се заливката, като се разтопи шоколадът на водна бяна или в микривълнова печка, прибавя му се разтопеното масло и 5 сл сварено горещо кафе. Полива се охладения чийкейк и се украсява с кафеени зърна или стафиди в шоколадова глазура.



Адаптирано от : http://www.thenibble.com/

Моите бележки:

1.  Оригиналната рецепта е с 680 гр крема сирене и без сметана. Използвах останала част от  Маскарпоне и нашенското сирене "Крема", което е леко солено и увеличих количеството на захарта. Вкусът не пострада от направените замени.
2. Може да се изпече вечерта и да се остави да се охлажда за през нощта. Сутринта се правят довършителните операции - заливка, декорация и консумация. С кафето. За настроение и събуждане!  :)



Прекрасен е! Хрупкава коричка с вкус на препечено кафе, мека кадифена сърцевина и финални шоколадови нотки с дъх на кафе.

22 коментара:

  1. Щеше да ми липсваш, ако не беше, Лиле ;)

    ОтговорИзтриване
  2. Ив, чудесен е! С кафето си взимам едно голямо парче! :)
    Хубава и спорна нова седмица :)

    ОтговорИзтриване
  3. Иве, успя да ме събудиш с кафето и
    да ми създадеш настроение с тези прекрасни цветове!

    ОтговорИзтриване
  4. Ив, това беше най- прекрасното събуждане тази сутрин:)
    Следващият път, като ти стане меланхолично и безколедно може да ми звънеш и на мен:) На мен ми е коледно и еуфорично, пък и нямам нищо против да опитам от тази вълшебна, оранжево - кафена психотерапия:)

    ОтговорИзтриване
  5. Май съм на острова чунга-чанга :)))
    Приказно красив и вкусен десерт. Снимките няма какво да ги коментирам - ти си майстор :)

    ОтговорИзтриване
  6. Aaa, Ивейн, никакви меланхолии! Вярно, че времето е малко сбъркано, но пък можеш да си представиш, че идва пролетта, хихи.
    Да ти кажа, нито тиква обичам, нито кафе, но след последното ти изречение, съм готова да изям поне 2 парчета от този разкош!

    ОтговорИзтриване
  7. Ева, две си вземи :)Одобрението ти много ме стимулира, да знаеш!
    Дани, Лулу, наситина ли? Ей, ще ми оправите и вие настроението! Лулу, при теб се вижда, че е коледно и празнично, и хубаво...
    Ина, де да имах увереността в снимането както в началото.
    Виж ти- мислех, че не ми се отдават особено добре описанията на вкусови характеристики. Но да те изкуша с тиква - не го очкавах, Мария :)))

    Хубава седмица и от мене с много настроение!

    ОтговорИзтриване
  8. Аз снощи преди да заспя го зърнах, но бързо затворих браузъра, че иначе щях да го сънувам :-))

    Прекрасен е, Ивейн!
    Неповторима комбинация от едни от най-любимите ми продукти! Има ли останало едно парченце?

    Интересно ми бе да науча, че слагаш яйце в блата. С каква цел е? Може би за по-добро спояване на продуктите?

    Аз лично не харесвам българското крем сирене и ползвам на Филаделфия, затова пък и не си позволявам да правя чийзкейкове често (предвид цената му). Ти коя марка ползваш, ще взема да опитам някой път, може и да ми допадне :-)

    ОтговорИзтриване
  9. Наистина е прекрасен!
    Дано и коледното настроение те споходи бързо...
    Усмивки и поздрави! :))

    ОтговорИзтриване
  10. Ооо, страхотно предложение. Обожавам тиква / стига някой друг да я бели и реже/.
    Ивейн, не се давай на меланхолията! Напоследък и мен се опитва да ме прегази, но умишлено си докарвам коледно настроение:)

    ОтговорИзтриване
  11. Много вкусно изглежда, ама много.:)))
    Ив, за мен това са и най-хубавите ти снимки, цветовете и светлината ме поразиха, браво!:)))

    ОтговорИзтриване
  12. Вече няма, Ири! Суха ми се стори сместа. И в други рецепти съм слагала цяло яйце, затова не се и чудих. Най-обикновеното "Крема сирене"ползвах.
    http://www.milker.bg/products.html#krema1
    Краси,Дина,благодаря ви!Надявам се да е моментно
    състояние и скоро и тук да стане празнично. :)
    Рони, а това са най-набързо правените снимки. Май като не го мисли човек толкова, по-добре се получава.
    Танитка, радвам се, че се отби и че ти харесва предложението!

    ОтговорИзтриване
  13. Изглежда великолепно! А снимите се невероятни!
    Има време за Коледно вдъхновение :-) При нас то настъпва след 5-ти декември :-)

    Усмихната и спорна сецмица, Ивейн :-)

    ОтговорИзтриване
  14. Мерси, Миленка! Права си - къде е края на декември :)Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  15. Ауууу, един от любимите ми сладкиши, чийзкейк! Досега не съм го пробвала с тиква, твоят изглажда неустоимо! Снимките ти са страхотни, особено си харесах първата, със стичащия се шоколад, мммм :).
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  16. Освен, че звучи и изглежда вкусно и снимките са трепач!!! Браво, Ивейн!

    ОтговорИзтриване
  17. Stefania, Mira, Bubolinakata, сърдечно благодаря за посещението, положителните отзиви и комплиментите!
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  18. Човек остава без дъх като гледа снимките ти Ивейн. Шапка ти свалям. Рецептата е един път, с любими продукти.
    Приятен уикенд от мен

    ОтговорИзтриване
  19. Здравей, Ани! Това е едно от най-приятните неща да чуя. От година работя в тази насока и подобни коментари ме карат да мисля, че имам вече някакъв напредък във фотографията. Естетсвено желанията ми са за още по-добре и по-добре :)))
    Рецептата я препоръчвам с две ръце.
    Много успехи желая и на теб! И все така лъчезарно да се усмихваш! :)

    ОтговорИзтриване

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails