неделя, 25 октомври 2009 г.

Тиквеник


Ей, няма свършване тази тиква...
Това приготвих вчера - изпитана и традиционна рецепта.

1 пакет точени кори, около 1,5 кг тиква, по 2-3 сл захар за всяко руло, по 1 сл галета на руло(може да се замени с натрошени меки бисквити, например "Закуска",100 гр орехи, канела, индийско орехче, олио, 50 гр масло

Тиквата се настъргва. Дъното на тавата се застила с една-две кори, намазани с олиото. Взема се една кора, намазнява се, върху нея се полага втора кора, която също се намазнява. Разстила се равномерно пласт от настърганата тиква. Отгоре се поръсва с 2-3 сл захар (според вкуса), 1 сл галета, 2 сл счукани орехови ядки, 1 чл канела и 1/2 чл индийско орехче. Навива се на руло и се поставя в тавата. Когато тавата се запълни между отделните рула се слага по няколко парченца масло.

Пече се около половин час на умерена фурна. След като се извади се завива с кърпа.

Преди консумация може да се поръси с пудра захар.

4 коментара:

  1. Много обичаме тиквеник вкъщи :-) Прияде ми се. По никое време. Ех... дано скоро и у нас дойде ред за такава вкусотия..

    Поздрав!

    ОтговорИзтриване
  2. :) Предполагам, че просто не му идва момента на фона на всички твои гениални идеи, Дими!
    Хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  3. Обичам тиква,
    и тиквеник много,
    а твоят ме изкушава.
    Идеята ти за инд. орехче ми допадна,
    ще опитам и аз.
    Усмихнат ден, Диана

    ОтговорИзтриване
  4. Диана, опитвала съм и други варианти на тиквеник, но този ми е любимия. Признавам, че индийското орехче тук е нововъведение, но смятам, че не се получи зле с него.
    Благодаря за посещението! Хубав ден и на теб и спорна седмица!

    ОтговорИзтриване

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails