неделя, 4 август 2013 г.

Само за шокохолици

 
Не е  десерт за след обилна вечеря. На него трябва да му се посветиш специално, защото всяка топяща се хапка е преживяване. Като дългоочаквана среща. От самото й начало разбираш, че той е за теб и ти си за него. Дългото търсене е увенчано с фойерверки от хрупкави бисквитени усещания, обгърнати в горчива мекота. Знаеш, че не е за всеки и това го прави още по-специален и по-твой.
  
 
 
За маслената коричка:

250 г брашно, 75 г захар, 125 г студено масло, 2-3 с.л. какао, 1 яйце, щипка сол

Брашното се пресява заедно с какаото и солта. Добавя се захарта и се разбърква хубаво. Маслото се нарязва на парчета в сухата смес. Втрива   се с пръсти  до получаване на трохи. За да се събере тестото се добавя яйцето. Оформя се на топка и се оставя в хладилника за половин час, увито във фолио.

Разточва се върху хартия за печене и с него се покриват  дъното и стените на откопчаваща се форма  с диаметър 22 см.
Тук процедирах по различен начин. От разточеното тесто изрязах кръгла основа и положих във формата. Останалото тесто оформих на дълъг фитил, който  сложих покрай стената на формата. С пръсти  изтъних по борда доколкото е възможно.  
След като е готова тестената подложка, надупчва се с вилица и се залива отгоре с приготвения пълнеж.

За чийз пълнежа:

500 г крема сирене, 400 г заквасена сметана, 4 яйца, 200 г натурален шоколад (52% какао), 180 г захар, 35 г нишесте
 
Шоколадът се разтопява на водна баня.
Отделно се  разбиват крема сиренето, сметаната, захарта и едно по едно се прибавят яйцата, накрая и нишестето. Към разтопения и охладен шоколад с разбиване се добавя постепенно от крема, докато поеме цялото количество и сместа се хомогенизира.

Чийзкекът се пече в загрята фурна на 175 градуса на вентилатор,  на най-ниската скара приблизително 40 минути. При разклащане вътрешността все още е подвижна.  Изключва се фурната, а чийзкейкът се оставя да изстине в нея при леко открехната вратичка ( за през нощта примерно ). Когато е добре охладен се прибира в хладилника.

 
Ако не сте любители на горчивия шоколад, това не е вашият десерт. Вероятно увеличаването на захарта или изполването на млечен шоколад би променило вкусовите качества във ваша полза, но не се ангажирам с препоръки в тази посока.

23 коментара:

  1. Обожавам натурален шоколад :)
    И колкото повече, толкова по-вкусно!
    Чудесен е, Ивче!

    ОтговорИзтриване
  2. Уникално! И аз съм в тази група!И съм съгласна да се пристрастя!Поздравления,Ивейн!

    ОтговорИзтриване
  3. Страшен, много ще ми допадне :)

    ОтговорИзтриване
  4. Ив, впечатли ме още с въведението. Даже мисля, че чух как хрупат бисквитките :D
    И понеже съм непоправим шокохолик, мисля, че това може да стане Моят десерт!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ей, ще взема да те накарам най-накрая да проядеш чийзкейк, Диди :)

      Изтриване
  5. Определено обожавам шоколад, но с натуралния не сме особено близки. Въпреки това изглежда прекрасно този чийзкейк, Иве, а снимките са убийствени...
    Относно началото - не е за след обилна вечеря, да. Аз затова често си хапвам по малко, за да имам място за хубав десерт. ;)
    Поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много харесвам подобен стил на представяне на храна, леко започнах да се опасявам дали пък не са много тъмни снимките. Като започнах да снимам преди няколко години - голям зор да е бял фонът, сега все на дарк го изкарвам :)
      Ами не е за след вечеря, защото го изяждаш, заради очакваната наслада, но е истинска, едва когато си насаме с него (чийзкейка де:) без компания на други храни.
      Поздрави, Гери, беше ми приятно да си побъбрим :)

      Изтриване
    2. Да знаеш, че изцяло те подкрепям за снимките - страшно ефектни са по този "тъмен" начин. ;)
      И да ти е много сладко, за мен беше удоволствие. До скоро! :)

      Изтриване
  6. Великолепен е! Обичам черен шоколад, млечния не е за мен, обичам и чийзкейкове - затова толкова ми допада този десерт. Благодаря за рецептата, Ивейн!
    Поздрав и хубави августовски дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Когато прехваля някоя рецепта и започват да ме глождят съмнения. Отварям хладилника, сервирам си парченце и пробвам отново със затворени очи. И грамче не отстъпвам от казаното :)
      Поздрави, Лети!

      Изтриване
  7. Обожавам шоколадов чийзкейк!Аз съм от върлите фенове на шоколада, така че можеш да си представиш какво се случи щом видях снимките ти....... ще трябва да ставам да бъркам нещо :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, дано не съм ти причинила това - макар да зная какво е да те грабне нещо - мога посред нощ да скоча и да го забъркам :)

      Изтриване
  8. Прекрасен чийзкейк, крайно и ужасно вкусно ми звучи! Страхотно интервю в GOOD FOOD! Поздрави от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, благодаря, само мога да се радвам! Сигурно и тук ще спомена за това, още го обмислям :)

      Изтриване
  9. И тук да отбележа за снимките и стила ти - ами страхотни са, само мога да се възхитя и да помечтая някой ден да изградя собствен стил на снимане, който да грабва аудиторията (но, дали и кога...?)! А тортата - тя е за шокохолици като мен. Усмивки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, ти си имаш, може просто да не си го озъзнала :)

      Изтриване
  10. Леле, Ивейн, как съм пропуснала тази красота!? Шоколад и чийзкейк в едно - все любими неща :)!
    (и аз много ти харесвам тъмните снимки :))

    Поздрави и хубав ден!
    Мира

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Eх, Мира, срам ме хваща, че не съм ти отговорила...Ама не е нарочно, да знаеш :) А за шоколада преди много много време, може и да има две години си говорехме, как споделяме страстта си по него :)
      Поздрави и прегръдки, Мира!

      Изтриване

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails