сряда, 6 февруари 2013 г.

Крем брюле

Предизвикваме се с група момичета за снимане по зададена тема. Интересно е. Провокиращо. Понякога идеи има, друг път - тотална липса. Тогава пропускам. Последно се забавлявахме на тема  "лилаво и жълто". Всъщност не цветовете са ми повода да седна да пиша, нито количеството снимки на нещо отдавна планирано и най-накрая изпълнено. А по-скоро откритието, че мога да снимам не само на кухненския плот (най-светлото ми място). О, да - там нещата са ми ясни и доста бързо приключвах напоследък със снимането - процес, който допреди година ми гълташе близо цял ден, а в стаята освен безпорядък от парцалки и чинийки, друго не се виждаше. Та открила, че жълтото ми перде в другата стая, послужило ми като фон на жълто-лилавата тема, прави една мека и приятна светлина, която с тониране в постобработките на снимките не ми се получава особено успешно,  и ето на пренесох безпорядъка при пердето за куп нови експерименти. Акъл като ти наливат - не влиза, но личните открития те правят вътрешно изпълнен с гордост и си готов да им се посветиш изцяло. Защо ли реших, че точно крем брюле ще снимам на мека жълта светлина? Не е заради лилавото. То дойде в последствие. Но нали казах, че ще пробвам нови техники? Едва ли съм избягала от собствените си клишета...  Както и да е, при всеки нов експеримент затъвам до шия.  А и тези овални съдинки как не щат да се композират. Доста ретро ми се видяха за брюлето, но пък  в съотношението "карамелизирана площ - крем" се криела истината. Съжалявам, че толкова време го отлагам. Първо горелка нямах. Обаче едни приятели  се сетили за моите страсти и за Ивановден ме изненадаха, не е ли мило? После все нещо друго изникваше. Почвата  вече е опипана, другия път, мили мои, като ми дойдете,  сте на брюле - няма не искам! Само още мъничко да се поупражня с горелката :) Пък ще го ядем на мека или остра светлина, естествена или изкуствена, с или без свещи, с или без цветни покривки - изборът е наш :)

А кремчето е истинска фантазия... Само какво ще ги  правя сега тези белтъци?...Освен едни макарони пак да направя, че рецептата с един успешен експеримент чака на опашката.


Крем брюле

 
Необходими продукти:
150 мл сметана, 100 мл прясно мляко, 3 жълтъка, 50 г захар
 
допълнително 25 г захар за карамелената коричка
 
 
Начин на приготвяне:
Млякото и сметана се кипват. Фурната се загрява до 140 градуса. Жълтъците се разбиват със захарта до побеляване. На тънка струйка  се добавя горещата млечна смес.
Крема се разпределя в 4 купички (на снимките са по-големи и сместа стигна за 2 плюс две малки). Поставят се в тава, в която се налива  вода, така че покрие половината от стените на купичките. Кремът се пече около 30 минути - по  краищата  е стегнат, а в средата все още мек. След изпичането купичките  се изваждат от водната баня и се оставят да изстинат на стайна температура. После за свиват с фолио и се охлаждат за една нощ в хладилник.
Преди сервиране допълнителната захар се разпределя по повърхността на кремчетата и се карамелизира с горелка. (Същият ефект може да се постигне и с запичане за кратко в гореща фурна, но лично аз не съм го изпробвала)
 
Източник: 71 брой сп. Good Food
 



Силно съм заинтригувана от пикантния вариант на брюлето, който беше причината за тази проба, но го оставих за други времена.


Ще споделя непременно как лютото си кореспондира с деликатния вкус на крема.

7 коментара:

  1. Изглежда страшно апетитно. И снимките са чудесни!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Може ли едно кремче и за мен, Иве! Много добре експериментираш с перденцата и светлината. :))
    П.С. Тази седмица ти ще си в свои води...

    Усмивки и хубава вечер! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Може, може:) Опитвам се да избягам от еднообразието. Доколко се получава - нямам идея -важното е да ми е интересно :)
      Ще видим какво ще се получи тази седмица :)
      Хубав ден, Дани!
      Поздрави!

      Изтриване
  3. Много добре се е получил с тази карамелена коричка със специалната горелка.А крем брюлето си остава класика.Поздравления,Ивейн за жълто-лилавата фотосесия!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Класика, класика - но винаги има първи път. То класиката най-много плаши, защото човек си мисли, кой знае каква сложнотия е, а то...
      Благодаря ти, Таня!

      Изтриване
  4. Обожавам този крем…вълшебство галещо сетивата!

    ОтговорИзтриване

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails