вторник, 6 юли 2010 г.

Brezel за баварския принц





 

"Баварският принц" е шеговитото наименование на моя племеник, измислено от неговия духовит баща и тъй обичан мой брат. Баварски-естествено от региона, където живеят.
Днес реших да подходя твърде необичайно към рождения ден на Дани и в место с торта, както си му е реда, да му направя брецели/претцели. Е, Дани ще ги види само на снимка. А торта ще си му направи мама - кулинарните й умения са завидни. Когато се видим, надявам се да е скоро, ще го отпразнуваме по нашенски, а леля му в мое лице ще му направи торта, идеите са налице :)

Брецели имах намерение да правя още преди месец, все не им идваше реда. Сега обаче нямаше за кога да отлагам. И ето ги, с коричка отвън, мекички отвътре, апетитни и ароматни....
Доверих се на рецептата от едно издание на Бон Апети за баварската  кухня и се получаиха добре, за разлика от неуспешния първи опит.

 






Продуктите:

250 гр брашно, 1 чл суха мая, 40 гр кафява захар, 20 гр (половин кубче) прясна мая, 1 чл сол, 100 мл прясно мляко, 4 сл сода за хляб, 1 л вода, морска сол за поръсване








Затопля се мялкото и в част от него се слага прясната мая да шупне. Брашното, сухата мая, солта и захарта се смесват, прибавя се маята и млякото и се заместа гладко и еластично тесто.  Оставя се да втаса за половин час и се пресмесва отново. Разделя се на 6 части, оформят се на топчета, като всяко се разточва с пръсти на дълги фитили - около 30-40 см. Покриват се с кърпа и се оставят за десетина минути. През това време се слага водата да заври, намалява се температурата на котлона, за да се поддържа температурата, но да не ври. Прибавя се содата ( ориентировъчно трябва да се получи 3-5% разтвор или на чаша вода по 2 сл сода). Всеки фитил се оформя като геврек или в специфичната форма на брецела и се пуска в горещата вода са около 20 секунди. Подреждат се в тава върху хартия за печене, поръсват се с кристалчета морска сол  и се пекат около 15 мин на 200 градуса или докато станат златистокафяви.








Чудесна закуска, подходящо мезе за бирата или просто за междинно похапване!







Честит рожден, Дани!
Желаем ти да растеш едно здраво, умно, жизнерадостно и енергично дете, за радост на мама и тати!


От нас НАЗДРАВЕ с бира и брецели! :)

18 коментара:

  1. "Баварският принц" е щастливец.. с такава сръчна леля :-D Честит да му е рождения ден и нека да е безгрижно и щастливо детството :-)

    И да.. Наздраве!

    Не бих отказала и аз един брецел :-)))

    Поздрави и поздравления, Ивейн!

    ОтговорИзтриване
  2. Хихихи, на Негово Сияйно Височество, да е обграден от веселие, обич и верни приятели, в допълнение на прекрасното семейство :)

    ОтговорИзтриване
  3. Ох, забравих да кажа, че това нещо не съм го вкусвала до ден днешен, явно е, пропуснала съм изкушението :(

    ОтговорИзтриване
  4. Ивейн,
    да е жив и здрав рожденика :)
    Естествено ще чакам да си дойде, за да видя на леля тортата!
    А тези изкусителни брецели отдавна ги гледам,
    но след твоята рецепта ще е по-лесно!
    Прегръдки и усмихната седмица!

    ОтговорИзтриване
  5. Ивейн,
    поздрав и от мен -
    нека расте здрав и силен, щастие
    за него и всички вас.
    Обичам претцели, твоите са чудесни -
    прекрасни снимки и презентация, Диана

    ОтговорИзтриване
  6. pozdravlenia i ot bavarskia Kral....na bavarskia prinz tatko mu :))))))))))))))))
    4udesni brezeli.

    ОтговорИзтриване
  7. Благодаря ви от свое име и от името на Дани за милите пожелания, приятели!

    Дими, на втора биричка съм. Наздраве ...пак :)

    О, Дива, винаги по своему духовита(днес това ми е любимата думичка), обичам го твоя хумор :)
    Има време, едва ли ще останат неопитани ;)

    Предгръдки, Дани! Дано нещо непредвидено не осуети плановете ми.

    Диана, твоето одобление ми действа стимулиращо!

    Ох как ме разсмяяяя,Кралю Честити, винаги ме изненадваш, колкото и добре да те познавам!
    Целувки за всички!

    ОтговорИзтриване
  8. Страхотни хленчета,ммммм че вкусни вити кравайчета!Честит рожден ден и от нас с буболечето,целувки принце!

    ОтговорИзтриване
  9. Честит рожден ден на малкия принц! Надявам се скоро да имате възможност да се видите и да отпразнувате подобаващо събитието!

    ОтговорИзтриване
  10. Здравей, Силвия! Добре дошла!
    Целувки от принцеса Буболече за принца, хм, работата започна да става сеиозна...:)

    Лулу, ти не си ли на морето?
    О, как чакам вече да дойде този момент :)

    ОтговорИзтриване
  11. Честит рожден ден и от мен на малкия "баварски" принц :)
    Чудесни са станали бретцелите и прекрасна презентация си направила!

    Весело и синьо лято :)

    ОтговорИзтриване
  12. Благодаря ти, Ина и за поздрава и мнението!

    Хубаво лято и на тебе!

    ОтговорИзтриване
  13. Обичам ги много.... ииии благодаря за рецептата :)
    Харесвам и новата рокля на блога :) А снимките ти също са страхотни:)
    иииии...Негово височество да е жив и здрав!

    ОтговорИзтриване
  14. Честит рожден ден на племенника ти, Ивейн! Много хубаво изглеждат тези брецели. И аз наскоро реших да правя един ден като гледах племенника ми, но нещо се обърках и вместо бакпулвер, сложих сода бикарбонат и това развали брецела. Виждам, че твоята рецепта е със сода бикарбонат. Ще я имам предвид, ако реша да ги правя пак. Право да си кажа, мислех, че ще са солени. Нещо като голям прецел от нюйоркски тип, но с тая захар вкусът е интересен, но и леко изненадващ за мен. Честито и за новата визия. Харесвам тези дъски. Поздрави:)

    ОтговорИзтриване
  15. Зори, толкова приповдигнато "звучиш", че няма как да не се усмихна. Мерсииии за всичко! :) Прегръдки!

    Станимира, с мая са, няма бакпулвер. А и няколко рецепти прегледах-разликите бяха в съотношението суха:прясна мая, количеството захар и наличието или не на малко масло. Сода да, но във водата, в която се потапят, а не в тестото. Всъщност тя е заместител на натриевият хидроксид, който по принцип за употреба в домашни условия е опасен. Вкусът в никакъв случай не е преобладаващо сладък.
    Замислям да обобщя информацията, която попрочетох в отделна публикация, дано стигна до там :)
    Дъсчиците и мен ме грабнаха и не им устоях :)
    Поздрави и спокойна нощ!

    ОтговорИзтриване
  16. И тук да кажа - чудесни снимки, страхотна вкусотия и не на последно място, честит ви рожденик!

    Ивейн, защо не пускаш снимките по-големи, така както във Фликър? Така им се губи фокуса, а и красотата.. прекрасни са, сподели ги с повече хора :-)

    ОтговорИзтриване
  17. Ирка, не съм им намалявала размера при качването им тук, същите са си. Явно качеството пада. (А може при смяната на шаблона да съм прецекала нещо след като ги увеличих.)
    Истински щастлива ме правят комплиментите ти, благодаря!

    ОтговорИзтриване
  18. Хм, аз използвах рецепта на някаква германка за някакъв селски брецел, но макар да прочетох baking powder, взех по невнимание и сложих сода бикарбонат. Както и да е. Може би рецептата не е била подходяща, а и аз в залисията около племенника сбърках очевидно важна съставка и крайният резултат бяха сладникави брецели:), така че не мога да я виня. Просто ентусиазма ми да ги направя не е така голям и ще почака докато се реша отново :).

    Забелязах, че по-горе съм пропуснала да кажа колко ми харесаха снимките. Много са слънчеви и летни.

    ОтговорИзтриване

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails