събота, 11 февруари 2012 г.

Бутер коминчета

Днес смятам да направя едно изключение и преди да покажа поредните две торти малко да си засолим, а утре сутринта ще пием заедно кафе.
Това, което искам да представя е една рецепта по идея на сп. Good Food, която много харесах, приготвям често и съответно вече съм я поизменила според собствените си виждания.

Днешният ми ден беше оползотворен по начин, на който скоро не съм имала възможността  да се насладя. Не ме гонеха срокове, не ме свиваше стомаха от притеснение, и от ставането почти до вечерта все се суетих в кухнята и снимах на воля. Това би трябвало да значи, че ще се постарая в рамките на седмицата да подготвя  материалите и малко да активизирам блога.

Да започваме тогава!
Предполагам харесвате бутертесто. Вскусно е. Приготвя се лесно. Става за бъзи и леки вечери. Дава възможност за големи вариации  -както солени, така и сладки. Обаче колко често ви се е случвало плънката да изскочи от мястото си по време на печене? На мен поне доста често. Докато не открих в една книжка този начин. От тогава просто съм влюбена в него. Бутерките изглеждат много добре по този способ, не е ли така?

Чудех се как да ги озаглавя. Колкото и нелепо да звучи все не ми излиза от ума "коминчета" :) Защото докато се пекат растат нагоре, а вътре остават кухи. Много удобно. Съвсем подходящо за нашата плънка от  чушки, сирене и орехи , или пък за която и да е - би било чудесно с кайма, сирена или нещо сладко. Тема с продължение...

Да се върна на все пак на нашата тема. В оригиналната рецепта се завиваха като сълзици, сиренето беше козе. Но да се нарежат тези  сълзици малко сложна ми се видя, ставаха едни рошави... Аз обичам да са ми спретнати храните :) И втория опит даде този резултат. Не съм от тези дето заради рецептата ще скочат в сняг или дъжд за съответния продукт. А и малко традиционалист си падам. Но орехчетата намирам, че са много добро попадение.

Бутер коминчета с плънка от чушки, сирене и орехи


Продуктите,  както казахме, вече са ясни, но за да сме по конкретни нека си приготвим 400 гр бутертесто, 4-5 печени червени чушки, 50-60 гр сирене и  шепа орехови ядки.



Загряваме си фурната на 200 градуса.
Бутертестото нарязваме на четен брой кръгета с диаметър 8 см. Аз ползвам метална форма, но ако не разполагате с такава всяка една съдинка в домакинството - чаша или купичка с подобен размер би свършила идеална работа. На половината от кръгчетата изрязваме дупки с по-малък диаметър - 5 см.


Преместваме целите кръгчета в тавата на фурната, застлана с хартия за печене. С много малко вода навлажняваме издупчените кръгчета и залепваме към целите, за да получим следната картинка:



Чушките нарязваме на ситно, сиренето и орехите натрошаваме на едро и омесваме всичко.
Слагаме старателно във вътрешността на всяко тестено кръгче. Нека е с връх. Като се надигне тестото напълно ще обгърне купчинката.


Излизат 5 броя с размерите, които съм цитирала. "Дупките" може да си изпечете самостоятелно.

Печем десетина минути. Ароматът е страхотен. Вкусът също.

Да ви е сладко!



14 коментара:

  1. Прекрасни са! Скоро правих такава разядка от чушка, сирене и орехчета- уникална комбинация:)
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз я намирам за такава, още по-радващото в случая, че и на децата им харесва.
      Хубав уикенд и на теб, Траяна!

      Изтриване
  2. Ивче, волованите ти са чудесни :)
    Плънката е много вкусна!
    Хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  3. Не знам на теб колко удоволствие ти доставя да снимаш, но знам какъв кеф е аз да гледам след това.Да не говорим , че и обектът на снимките крещи:"Вкусно!!!"
    Чакам тортите с нетърпение.
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вили, колко много комлплименти на едно място :) Благодаря ти!
      Харесва ми много да снимам, напоследък го правя послдните десет минути преди излизане за работа или в съботно-неделните дни.
      Приятен ден!

      Изтриване
  4. И рецептата, и снимките са запомнящи се, Ив! Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
  5. Обичам волованите, предполагат всевъзможни комбинации - сладки и солени! Твоята вариация е чудна, Ивейн!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така е, най-хубавото е, че могат и предварително кухи да се приготвят и преди сервирането да се напълнят.

      Изтриване
  6. С удоволствие бих се приютила в близост до тези коминчета :) Много вкусно предложение! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Някак топло и уютно ми стана от "приютила до тези коминчета" :)
      Поздрави!

      Изтриване
  7. И рецептата ще използвам, и на снимките ще се наситя- прекрасни са!
    С орехчета и чушки към сиренцето, убедена съм че ще са новия фаворит у дома!

    ОтговорИзтриване

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails